Winter!

Dit was mijn uitzicht afgelopen week vanaf mijn werkzolder:
Vanaf 19 januari hebben we er geschaatst.

Woensdag 23 januari met de fiets langs de Rotte gereden. En ja, vanaf de Pekhuisbrug werd er geschaatst. Snel de ijzers ondergebonden. Prachtig pikzwart ijs.
Met dank aan IJsclub Bleiswijk.

Donderdag met de meisjes geweest. Heerlijk rustig. Schitterend weer.
Koek en zopie.
Geschaatst tot zonsondergang. Totdat jongste erbij neerviel.

Op vrijdag viel het tegen bij de Rottemeren*. Veel scheuren. Druk. Kunstschaatsers en andere krabbelaars die links bleven rijden. Geen fotootjes gemaakt.

Zaterdag de Rottemeren laten schieten en naar de Leeuwekuil in de buurt gegaan. Waar niet meer geschaatst werd. Sneeuw. Na wat sneeuwschuiven in de straat daar de laatste rondjes gereden.

En dit was mijn uitzicht afgelopen week vanaf de eettafel. Kippen die het koud hadden....
Eentje is er (Van schrik? Door het zachte weer vlak voor de vorst?) in de rui gegaan. Die probeerde steeds door het raam naar binnen te springen. Ik dacht de kip te helpen door de kale buik met vaseline in te smeren (net alsof je een boutje marineert) maar de kip nam gelijk een sneeuwbad en smeerde de vaseline in de omringende veren. De allerkoudste nachten hebben we de kippen in een doos in de vorstvrije garage laten overnachten. 2 van de 3 kipjes bleken daadwerkelijk rillend op stok te zitten in hun hok.

Dus voor de kipjes ben ik blij dat het weer boven 0 is.

*Molentocht Rottemeren, vorig jaar was er wel een echte tocht!