Molentocht Rottemeren

Na 15 jaar eindelijk weer een molentocht Rottemeren. Zonnig weer voorspeld en wonende in Lansingerland was er geen ontkomen meer aan; vandaag moest er geschaatst worden op de Rottemeren!
Dochters mopperen dat ze geen kunstschaatsen krijgen, oudste schaamde zich zelfs bij schaatsen op school (NIEMAND HEEFT NOREN), maar vandaag waren ze maar wat blij met die noren!
Hier hebben de bikkels 15 km geschaatst.
Hollandser als dit wordt het niet; koek en zopie!
Ik was overigens mijn fotocamara vergeten. Terwijl ik de kerstkaart 2012 had willen schieten. Gelukkig is daar de iphone!
Na 20 km wilde jongste niet meer. "Ik heb nu toch verder dan X geschaatst". Papa kwam haar oppikken langs de route. Maar eenmaal thuisgekomen wilde ze weer schaatsen op de sloot voor het huis (wat niet mocht).
Na afloop bij ijsclub Bleiswijk de medailles opgehaald. Met datuminscriptie. Èn de gereden afstand (1x 20 km en 2x 30 km). De tocht was perfect georganiseerd. Leuke koek en zopie plekken, meer dan genoeg wc's, parkeerregelaars. Ik ben maar wat blij met sponsors als UNOX!
Doet me denken aan mijn eerste toertocht. Komende vanuit zuid-Limburg (met enkel kunstschaatservaring), op kamers in Delft, met geleende noren een toertocht van #ikweetniethoelang. Beide voeten bloedden op 4 plaatsen na afloop.
Ik hoop dat ik mijn dochters vandaag een net zo onuitwisbare herinnering heb meegegeven!